I.
PILIHAN GANDA
Wangsulana pitakon-pitakon ngisor iki kanthi milih salah siji wangsulan kang wis sumadya !
1.
Tembang Macapat ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan no. 1 lan 2!
Gambuh
Aja nganti kabanjur
Barang polah kang ora jujur
Yen kabanjur sayekti kojur tan becik
Becik ngupayaa iku
Pitutur ingkang sayektos
Tembang
Macapat iku duweni guru lan guru wilangan ….
A.
7u, 9u, 12i, 7u,8o D. 7u, 8o, 12u,
8u,8i
B.
7u, 8u, 12u, 8u,8i E. 7u, 9u, 12i,
8u, 8o
C.
7u, 8u, 12a, 8u,8o
2.
Kang dadi isine tembang ing dhuwur yaiku ....
A.
ajaran budi pekerti D. ajaran
mandhiri
B.
ajaran jujur E. ajaran tata
krama
C.
ajaran sopan lan santun
3.
Ngandharake gagasan kanthi Lisan ing sangarepe wong akeh, ing
sawijining adicara tartamtu supaya wong akeh mangerteni isine kanthi ancas
(tujuan) ngajak, nakenake, menehi katrangan lan nyenengake wong liya, yaiku
diarani .....
A.
Sesorah D.
musyawarah
B.
Kuliah E.
pambyawara
C.
Pepindhan
4.
Pidhato kang ora nyawisake luwih dhisik bahan amarga wektune
cumpen nanging kanthi adhedasar kapinteran, kawruh, lan pengalaman kagiyatan
micara bisa katindakake kanthi lancar diarani
pidhato ....
A.
cara impromptu D. cara
naskah
B.
cara ekstemporan E.
cara langsung
C.
cara apalan
5.
” Bapak Lurah Tanjungsari ingkang kula kurmati, para kadang
karang taruna kalurahan Tanjungsari
ingkang kula tresnani. Sumangga panjenengan sadaya kula dherekaken ngonjukaken puja-puji syukur ing ngarsanipun
Gusti Ingkang Maha Agung, ingkang sampun paring rahmat dhumateng sedaya ingkang
sami ngrawuhi ing adicara ing siyang punika. Pedhotan pidhato ing dhuwur iku
kalebu bageyan, ....
A.
surasa basa D.
salam pambuka
B.
wasana basa E.
purwaka basa
C.
adangiyah
6.
Ing tembang macapat ana tembung Guru
wilangan. Kang diarani guru wilangan yaiku ….
A.
cacahing bait saben tembang D.
cacahing tembang
B.
cacahing wanda saben sak larik E. cacahing huruf saben sak gatra
C.
cacahing huruf
7.
Pacelathon ing ngisor iki satitekna!
A:
“Halo …”
B : “Halo, sugeng sonten, Pak!”
A : “Inggih, sugeng sonten “
B : “menapa punika Pak Karjo? “
A : “Inggih leres…………………………….”
Ganepan kang bener saka tuladha
pacelathon ing telpon ana ing dhuwur yaiku …
A.
Punapa kula saged kepanggih
kaliyan Pak Karjo.
B.
Benjing kapan?
C.
Punika sinten?
D.
Punapa leres punika dalemipun
Pak Karjo.
E.
Kula piyambak.
8.
Rembugan sawijining babagan utawa perkara kanggo nggoleki
solusi perkara iku.Tujuane kanggo nggolek tembung sepakat lan mupakat, kasebut
….
A.
Sesorah D.
dhiskusi
B.
tutur pambagya harja E.
sabdhapalon
C.
musawarah
9.
Maskumambang nduweni
gegambaraning manungsa kang kepriye?
A.
Bayi kang wiwit lair ing donya.
B.
Yen wis rumaja duwe rasa tresna
utawa aweh katresnan marang wong liya
C.
Sing lagi nandhang tresna swasanane
katon endah lan manis
D.
Tambah tuwa saya mundur mungkur ing kadonyan ngadhepi akherat mula gentur ngibadah
E.
Sedaya wangsulan kliru
10. Tomas kuwi sawijining siswa kelas 11 ing SMK Karanganyar. Sawijining dina,
ana pertandingan persahabatan futsal. Sing ngenekake yaiku SMK Karya Nugraha
Boyolali. Dadi, minggu ngarep bakal ana pertandingan ing antarane SMK
Karanganyar lan SMK Karya Nugraha Boyolali. Ing wektu-wektu sadurunge
pertandingan kuwi Tomas latian kanthi sregep lan dhisiplin. Kamangka sadurunge Tomas ora tau melu latian. Nanging wektu pertandingan ndilalah gawang SMK
Karanganyar bisa dijebol oleh SMK Karya Nugraha Boyolali. Dadi pertandingan
dimenangake SMK Karya Nugraha Boyolali kanthi skor 6-0. Sawise pertandingan
kuwi, Tomas wis ora tau melu latian kanca-kancane maneh.
Paribasan kang trep kanggo crita ing dhuwur yaiku ... .
A.
Obor blarak D. Ana catur mungkur
B.
Obor oncor E. Nguthik-nguthik macan
C.
Kebo kabotan sungu
II.
Pitakonan-pitakonan ing ngisor iki wangsulana kanthi bener lan pener!
1.
Gawea naskah pidhato ngenani bab Hari Pendhidhikan !
2.
Sebutna paugeran sekar Macapat lan
jlentrehna tegese !
3.
Sebutna tembang-tembang sing kalebu Macapat kanthi urut !
4.
satitekna tembang
Pocung ing ngisor iki !
Pocung
Siswa iku kudu
manut marang guru
Rukun marang
kanca
Aja drengki
aja srei
Aja climut aja
jail aja nakal
Tembang ing dhuwur ngemu bab-bab kang becik. Sebutna bab-bab apa kang
kakandhut ing tembang pocung ndhuwur!
5.
Coba
tulisen tembang mijil kanthi bener banjur wenehana guru wilangan lan guru lagune!
6.
Tembang kinanthi ing ngisor iki satitekna!
Padha
gulangen ing kalbu
Ing
samita amrih lantip
Aja
pijer mangan néndra
Kaprawiran
dèn kaèsthi
Pesunen
sariranira
Sudanen
dhahar lan guling
Isi tembang ing dhuwur ngemu piwulang kang becik. Coba tulisen
piwulang apa kang bisa kajupuk saka tembang ing dhuwur ... .
7.
Apa bedhane
tembung guna lan adiguna kuwi!
Jlentrehna lan wenehana tuladhane!
8.
Paribasan ing ngisor iki coba jlentrehna apa tegese!
a.
Ana catur mungkur
b.
Emban cindhe emban siladan
c.
Esuk dhele sore tempe
Pacelathon kang ngrembag musyawarah ing
ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan no.9-10!
(Wancinipun
sekolah sampun purna, Santy lan Rendra pengurus OSIS sowan Kepala Sekolahe,
saperlu musyawarah babagan pergelaran Pentas Seni. Sasampunipun nothok konten,
Santy lan Rendra lajeng uluk salam)
Santy : ”Sugeng siyang, Pak??”
Kepala sekolah : ”Sugeng siyang, ayo padha mlebua, Cah”
Santy lan Rendra : ”Inggih Pak.”
Santy :
“Nyuwun pangapunten sak derengipun Pak. Kula nyuwun priksa punapa mangke ingkang badhe dipun rembag, Pak?”
Kepala sekolah : “Sesok sakwise semesteran, akeh jam
pelajaran kang kosong amarga para Guru akeh sing padha sibuk ngrampungake
biji-biji ne para siswa kanggo unggah-unggahan kelas. Banjur sing tak gagas,
saumpama dianakake pentas seni kanggo ngisi wektu kepriye pendapatmu?”
Rendra : “Kados
pundi menawi dipunwontenake gelaran budaya, Pak?”
Kepala sekolah : “Gelaran
budaya…!!? Apa kuwi sing kok karepake? ”
Santy : “Inggih
punika kala wau, Pak, woten sambung rapetipun kaliyan Pentas Seni”
Rendra : “Dados
para siswa nganakken pertujukan ingkang klebet pentas seni kados, nyanyi,
karawitan, mbeksa tradisional menapa modern, band sekolah, lukis lan lomba
kebersihan mangke dipunwontenaken juara antar kelas”
Kepala sekolah : “Ooowww………kaya
ngono, ya ora papa yen kabeh padha sarujuk. Sak iki apa kang mbok butuhake saka
aku?? ”
Rendra : “Kula sak kanca mbetahake jadwal class
meeting kaliyan mangke tapak asma pengesahan proposal menawi sampun dados,
Pak”
Kepala sekolah : “Iya, entenana sedhela, dak pundhutake
sedhela anajero jadwale”
(Boten
dangu Kepala sekolah sampun ngasta print-printnan jadwal class meeting)
Kepala sekolah : “Nah, iki sing kok karepake. Wis peken kanggo arsipmu sak
kanca ora sah kok balekake marang aku”
Santy lan Rendra : “Inggih Pak, kula mangestoakae dhawuh”
Kepala sekolah : “ja
lali proposal pentas senine tak enteni watara telung dina ya cah trus gawanen
mrene tak tanda tangani”
Santy lan Rendra : “Inggih
Pak matur nuwun. Sugeng siyang”
(Santy
lan Rendra nyuwun pamit)
Kepala sekolah : “
Iya cah nyangoni slamet. Ati-ati ning dalan”
9.
Apa kang
ditindakake Santi lan Rendra ing pacelathon dhuwur!
10.
Coba, wacan
ing dhuwur ringkesen isine dadi sak paragraf wae supaya bisa dimangerteni kanthi gamblang
Kunci Jawaban kelas XI
Mid Semester genap 2014
I.
1.
E
|
6. B
|
2.
B
|
7. E
|
3.
A
|
8. C
|
4.
A
|
9. E
|
5.
E
|
10. A
|
II.
1.
kreativitas siswa
2.
a. Guru gatra yaiku gunggungipun
larik ing saben pada
b. Guru wilangan
yaiku gungungipun wanda saben larik/ gatra
c. Guru lagu
yaiku dhawahing swanten vokal ing pungkasaning gatra
3.
mijil, Maskumambang, Sinom, Asmarandana, kinanthi,
Dhandhanggula,, Durma, Pangkur, Gambuh, Megatruh, lan Pocung .
4.
Unggah-ungguh, Moral, Budi pekerti, Tatakrama
5.
10i, 6o, 10e, 10i, 6i, 6u
6.
piwulang kanggo
nggayuh beciking ati
7.
Tembung guna : tembung kang angsal
panambang “en” tegese nandhang saking lingganipun.
Tuladha : gudigen, wudunen, singunen
Tembung adiguna : pandhapukanipun : ke + lingga + en
Tuladha : leluwihen, kedhuwuren, kebangeten
8.
A.Ora seneng nyampuri urusan
liyan
B.Tumindak ora adil
C. ora antep, atine tansah molah-maleh
9.
musyawarah babagan pergelaran Pentas Seni.
10.
Kreativitas siswa
0 Komentar untuk "soal-soal semesteran bahasa Jawa lengkap kunci jawabannya"