I.
PILIHAN GANDA
Wangsulana
pitakon-pitakon ngisor iki kanthi milih salah siji wangsulan kang wis sumadya !
Prathelan crita
ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan no.1-3!
Nulung Sedulur
Sawise lulus SMP, Sarno ora
bisa nerusake sekolah jalaran wong tuwane ora duwe ragad. Sanajan nasibe kaya
mangkono Sarno ora nglokro, tansah ikhtiyar kanthi sregep maca buku, majalah,
lan liya-liyane supaya krawuhe saya
mundhak pinter lan dewasa ngadhepi kahanan uripe. Bareng saya gedhe pikirane
saya maju ora kalah karo kanca-kancane sing padha isih tetep sekolah. Sanajan
wis ora sekolah anggone kekancan karo kancane sing isih sekolah tetep sumambung
apik.
Sarno saiki duwe usaha anyar
yaiku dadi tukang cukur. Usaha iki dilakoni kanthi seneng jalaran manut
panemune Sarno, tukang cukur kuwi dudu pagaweyan sing nistha nanging malah
mulya. Awit saka katrampilane dadi tukang cukur, wong dadi kathon ngganteng.
Sarno miwiti usahane kanthi dadi tukang cukur jalaran usaha iki ora mbutuhake
pawitan kang gedhe. Sarana kang dibutuhake mung gunting, peso, jungkat, kursi,
pengilon, lan ubarampe liyane.
Kaya unen-unen : Sapa temen
bakal tinemu, sapa obah mamah. Ikhtiyar Sarno diridlani dening Gusti. Akeh wong
kang padha teka lunga anggone njaluk tulung Sarno supaya dicukur. Sarno ora tahu ngarani upah kang dibayarake
sing padha cukur, amung sapawehe. Pakarti kang kaya ngene iki kang njalari
wong-wong padha seneng cukur menyang nggone Sarno. Awit kekuwatane wong kuwi
beda-beda mula ya ana sing menehi kanthi murwat uga ana sing sethithik. Kabeh
mau ditampa dening Sarno kanthi lila legawa tanpa ngresula. Ing atine Sarno,
kajaba usaha kuwi dalane rejeki uga bisa kanggo sarana tetulung marang tangga
teparo.
***
1.
Wos
surasane alenia 1 wacan
ing dhuwur yaiku . . .
A.
Lulus SMP, Sarno ora bisa nerusake sekolah D. Sarno ora kalah karo kancane sing tetep
padha sekolah
B.
Sarno bocah pinter lan pikirane maju E. Wong tuwane Sarno
ora duwe ragad
C. Sarno
tansah ikhtiyar kanthi sregep maca buku
2.
Wos
surasane alenia
2
wacan ing dhuwur yaiku . . .
A.
Dhuwit asile nyukur kanggo nyukupi
kabutuhane, uga kanggo mbantu wong tuwane
B.
Awit saka katrampilane dadi tukang
cukur, wong dadi kathon ngganteng
C. tukang
cukur kuwi dudu pagaweyan sing
nistha nanging malah mulya
D. Sarno
miwiti usahane kanthi dadi tukang
cukur jalaran usaha iki ora mbutuhake pawitan kang gedhe
E.
Sarana kang dibutuhake mung gunting, peso, jungkat,
kursi, pengilon, lan ubarampe liyane.
3.
Tegese ukara “Sapa temen bakal tinemu” yaiku . . .
A.
Sapa sing gelem usaha bakal sugih uripe
B.
Sapa sing gelem usaha bakal kelakon sing dikarepake
C. Sapa sing
gelem usaha temenan
bakal ketekan apa sing dikarepake
D. Sapa sing
gelem usaha bakal
mulya uripe
E.
Sapa sing gelem usaha bakal seneng
uripe
4.
Pacelathon ing ngisor iki wacanen kanthi premati!
Suryani : “Piye kabarmu Pras?”
Prasetyo : “Oalah, Sur, esuk nakir
sore nakir, sing ditaksir godhong ploso, esuk mikir sore mikir, sing dipikir
ora rumangsa!”
Suryani : “Tegese apa kuwi?”
Prasetyo kuwi kreatif kaya awake dhewe. Dheweke uga
seneng migunakake parikan kanggo pacelathon. Parikan kang diomongke Prasetyo
gunane kanggo ... Suryani kanthi alus.
A.
nesu
marang D. maido
B.
ngritik E. nyemoni
C. ngenyek
5.
Parikan
ing ngisor iki tutokna
supaya dadi parikan kang trep.
Kembang anggrek rumambat
tepining bethek, … .
A.
nganti
tuwek ngelmu iku ora kalong D.
nganti
tuwa ngelmu iku ora entek.
B.
nganti
sokmben ngelmu iku ora entek. E.
nganti
tuwek ngelmu iku ora entek.
C. nganti sokmben
ngelmu iku ora kalong
6.
Parikan
kang migunakake pranatan
(8 wanda + 8 wanda) x 2 yaiku ….
A.
Kembang
cengkeh, gandha sedhep warna aneh. wong sing sumeh, tartamtu mitrane akeh.
B.
Gedheg
manggar, bumbune mrica ketumbar. Lamun
sabar, bisa lejar sarta binger
C. Ngisor gendheng
saponana, Nata
watu jejer sanga. Abot
entheng lakonana, Golek
ngelmu nganti purna
D. Kembang kencur,
ganda sedhep sandhing sumur. Kudu jujur, yen kowe kepingin luhur.
E.
Ngasah
arit nganti landep, dadi murid kudu sregep.
7.
Wacanen
pacelathon kang migunake wangsalan ing ngisor iki!
Resi :
“Tinimbang nganggur, ayo bedhekan wae
Mbak Siwi!”
Siwi : “Manut, kowe apa aku dhisik sing mbedheki?”
Resi : “Kowe wae sing mbedheki dhisik Mbak. Aku sing
mbatang(mangsuli)!’
Siwi : “Aku dhisik ya, rungokna! Pring dhempet, kowe
teka mrene kok ara kandha-kandha! Hayo, apa batangane pring dhempet?”
Rewangana Resi mikir lan mangsuli bedhekane Siwi. Kira-kira
batangane ....
A.
bandha D. semaya
B.
duga E. gadha
C. andha
8.
Pacelathon ing ngisor iki wacanen kanthi premati!
A : Punapa kepareng, Kula badhe nyuwun priksa?
B : Ya,
kena bae arep takon apa?
A
: Jenisipun ukara menika miturut isinipun wonten gangsal. Kula
namung ngertos tiga inggih menika ukara pawarta, ukara pitakon, ukara pakon.
Lajeng ingkang kalih menapa nggih….
B
: O… ngono ta, sing 2 yaiku ukara pamenggak kang isine menggak supaya ora nglakoni kang dikarepke dene
ukara pangajap yaiku ukara kang isine ngarep-arep.
A
: Nggih…sakniki Kula sampun
mangertos, matur nuwun.
Paraga kang luwih enom yaiku….
A.
A, katitik matur
nganggo basa ngoko D. B, katitik matur nganggo basa
ngoko
B.
A, katitik matur nganggo basa karma E.
B, katitik matur nganggo basa krama
C. A, katitik matur nganggo madya
9.
Ukara
ing ngisor iki kang ora migunakake unggah-ungguh
basa kang trep yaiku ….
A.
Kula
boten sarujuk menawi tiyang dhahar punika kaliyan jumeneng tuwin ngendikan.
B.
Pak,
punapa kula pikantuk nderek panjenengan?
C. Le, tulung, coba
golekana layang ulem nggone Pak Rejo.
D. Menawi saged kula
nyuwun wekdale sekedhap kangge ngendikan kaliyan panjenengan.
E.
Bu,
nyuwun pangapunten menawi atur kula kalawau lepat.
10. Ancase diwontenake musyawarah nggih
menika ... .
A.
Njaluk informasi saka
narasumber D.
Golek panemu
B.
Ngudhari bab tertemtu E.
Ngraketake paseduluran
C. Golek jumbuhing pamawas
utawa pasarujukan
Gatekna
wara-wara ing wacan ngisor iki kanthi tliti kanggo mangsuli pitakonan angka 11 lan 12!
11. Yen nggatekake
wara-wara ing dhuwur kuwi, migunakake jinis
....
A.
basa
ngoko lugu D. basa krama alus
B.
basa
ngoko alus E. basa padinan
C. basa krama lugu
12. Kanthi teliti, yen
wara-wara mau mligi katujokake kanggo ... .
A.
sedaya para
siswa D.
para
siswa pengurus osis
B.
para
siswa SMK
Bagaskara E.
para
siswa MOS
C. para siswa Kelas X
13. Kang
pagaweyane golek warta diarani . . .
A.
Penyiar D.
Juru warta
B.
Juru tulis E.
Pranatacara
C. Pujangga
14. Pawarta
kang nyritakake prastawa utawa kadadeyan kaya-kaya
wong kang maca nekseni dhewe prastawa mau utawa nyritakake kanthi cetha
rerangkening tumindak ing sajroning prastawa, kang winates kanthi cetha,
diarani wacana . . .
A.
Persuasi D.
Deskripsi
B.
Argumentasi E.
Eksposisi
C. Narasi
15.
Ing ngisor iki titikane wacana narasi, kajaba .
. .
A.
Ana perangane paraga D.
Aja perangane setting wektu
B.
Ana perangane setting panggonan E. Ngembangake judul
C. Ana
perangane setting swasana
16.
Tembang ing ngisor iki satitekna!
|
|||
|
|||
17. Ing ngisor iki kang migunakake
guru
lagu lan guru wilangan (6-i)
yaiku ... .
A.
Dedalane guna lawan sekti D.
Tumungkula yen dipun
dukani
B.
Kudu andhap asor E.
Bapang den simpangi
C.
Wani ngalah dhuwur wekasane
18. Ing ngisor iki guru
lagu lan guru wilangane tembang mijil kang miturutmu bener yaiku ... .
A.
12u, 6a, 8i, 12a. D.
10i, 6a, 10e, 10i, 6i,
6u.
B.
8a, 11i, 8a, 7a, 12u, 8a, 8i. E.
10i, 8a, 10o, 10i, 6i,
7u.
C.
12i, 6a, 8i, 8a.
19.
Tembang ing ngisor iki satitekna!
|
||||
20. Ngrungokake atur pambagyaharja penganten, kang nindakake
saka pehak . . .
A.
Panatacara D.
Penganten putri
B.
Penganten lanang E.
Pambyawara
C.
Sesulih kang nduwe gawe
21. Nalika
ngrungokake atur pambagyaharja, ana pratelan : Dhumateng para sesepuh pinisepuh
ingkang pantes punundhi. Para tamu kakung putri ingkang winantu ing pakurmatan.
Pratelan iku kalebu perangan tanggap wacana kang diarani
. . .
A.
Pambuka D.
Dudutan
B.
Surasa E.
Basa
C.
Panutup
22. Mijile
temanten putri saka panti busana dikantheni kanthi gendhing . . . .
A.
Ketawang kodhok ngorek D.
Ketawang sekarteja
B.
Kateawang tirta kencana E.
Ketawang mayangmaya
C.
Ketawang larasmaya
23. Sadurunge
ditindakake tatacara panggih temanten, ditindakake tatacara . . .
A.
Pasrah temanten D.
Jengkar saka palenggahan
B.
Tatacara krobongan E.
Dodol dhawet
C.
Rawuhing besan
24. Paraga
utama sajrone crita Dewa Ruci yaiku . . .
A.
Arjuna D.
Dursasana
B.
Bima E.
Duryudana
C.
Puntadewa
25.
Wayang kulit dilakokake ana ing layer/kain kang rupane putih. Layar putih iku mau jenenge ….
A.
Kelir D.
taplak
dara
B.
kepyak E.
blencong
C. cempolo
26. Paraga wayang kulit
pandhawa 5 Ing
ngisor iki satitekna!
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
Pandawa 5 ing dhuwur yen diurutake saka
pambarep, sing bener yaiku ... .
A.
1, 2, 3, 4, 5 D.
4, 1, 2, 3, 5
B.
1, 2, 4, 3, 5 E.
2, 1, 4, 3, 5
C. 2,
1, 3, 4, 5
27. Bima Bungkus, Laire Gathutkaca, Laire Wisanggeni,
Kresna Duta, Wahyu Makutharama, Petruk dadi
ratu, kalebu lakon wayang sing
kajupuk saka crita ….
A.
Mahayana D. Mahabarata
B.
Mahadewa E. Ramawijaya
C. Ramayana
28.
Jinising aksara ing ngisor iki satitekna!
a. Aksara
legena f. Angka murda
b. Sandhangan g. Aksara murda
c. Aksara sambung h. Angka Jawa
d. Aksara pasangan i. Aksara rekan
e. Aksara swara
Tata tulis aksara jawa ing dhuwur, sing kalebu wujud-wujude
maneka warna tata tulis aksara Jawa yaiku ... .
A.
a, b, c lan f D. a, b, d, lan g
B.
b, d, e, lan c E. a, b, c lan f
C.
d, c, g, lan h
29. Ukara ing ngisor iki
sing panulisane paling akeh nganggo sandhangan wulu yaiku....
A.
bnutukubukuteluan[to[komjubru
B.
smifilgibliskgiriwzibezi
C.
[p[go[loz[lo[zokyke[bo
D.
skslwanlrmtswtrfin
E.
subenbezibezitekk[roadi[n
30. “Guru digugu lan
ditiru”, yen ditulis nganggo aksara Jawa yaiku
....
A.
gurufigugulnFitiru D. gurudigugulnDitiru
B.
gurufiguguln\fitiru E. gurudiguguln\ditiru
C. gurudiguguln\ditiru
31.
n[bokVilihtzn\
Tulisan Jawa ing dhuwur
wacane . . .
A.
Nabok tangan D.
Naboka tangan
B.
Nabok nyilih tangan E.
Naboki tangan
C.
Nabok silih tangan
32. Wacanen wacan ing ngisor iki!
“Kenapa
ilmuwan Barat seneng neliti wayang ing tanah Jawa? Miturut Franz Magnis Suseno
jroning Etika
Jawa (1985), saben wayang sakabehe ditampa minangka
gegambaraning uripe manungsa Jawa. Kawit cilik, wong Jawa duwe saperangan identifikasi moral marang tokoh pewayangan. Dheweke bebas milih salah sijine gegambaran
kang dianggep nocogi lan uga bisa ditampa masarakat. Nanging ora ateges kabeh
gambaran wayang iku pantes digumuni. Maneka rupa lakon kang kebak sawetara
piwulang kasusilan, mula figur kang ala wae uga nemokake papan ing panggung crita.”
Kang dirembug ing paragraph kasebut yaiku … .
A.
Alesane
kenapa ilmuwan Barat seneng neliti wayang ing tanah Jawa.
B.
Andharane
Franz Magnis Suseno jroning Etika Jawa (1985)
C. Piwulang wayang
sakabehe ditampa minangka gegambaraning uripe manungsa Jawa
D. Wong Jawa duwe
saperangan identifikasi
moral
marang tokoh pewayangan
E.
Maneka
rupa lakon kang kebak sawetara piwulang kasusilan
33. Ing ngisor iki kang kalebu wacan artikel kanthi tema ngasah
kewasisan yaiku … .
A.
Lah
menika ta, wus dumugi wahyaning mangsa kala dhawahing pepesthen, ing
samadyaning bale pinajang ing siang/dalu menika, wonten titahing Gusti Allah
SWT. Ingkang arupi kakung miwahing putri, wus manunggaling tekad arsa mbangun
brayat kanthi anetepi upacara adat.
B.
Ora
dirasa Pak Naya ari mlaku-mlaku anjlog dhukuh
Randhu, Kalurahan danaraja. Terus duwe gagasan arep mampir maring umahe
Pak Arja. Dhasare wis lawas ora ketemu. Temenan, Pak Naya mampir neng umahe Pak
Arja, kayogawe won ge nang umah.
”Kula nuwun.” ”Mangga, e, e,
e, ...... daning Pak Naya. Sing pundi mawon, si ?”
C. Kaping
loro, sregep gladhen. Gladhen kuwi perlu kanggo ngasah keprigelan lan
kewasisan kita. Saya asring diasah, saya landhep anggone magawe. Kejaba iku,
uga bisa migunani marang dhiri pribadi lan sakiwa-tengene dhewe.
D. Rong dina kepungkur MasAmat ora dodolan tape sebab dheweke
nyambangi dulure sing ana ing Kutawinangun. Dina iki dheweke wis dodolan maneh kaya biasane. Rombong
pikulan lan dhingklik ora nate kari ngancani Mas Amat ngubengi desa Tangkisan –
Karangnangka ya desane. Kabeh wis apal karo swarane. Akeh sing padha seneng
nukoni tapene Mas Ahmat sing pancen nikmat.
E.
Mas
Amat : Inggih mangga.. matur nuwun lo Mbak…(Dhuwit seket ewu diambungi
sadurunge dilebokna kesake) wihh.. iki jenenge rejeki nomplok..rejeki ketemu
Pocong (muni ngono karo nyedhak setengah bisik-bisik ing kupinge Mas Pri sing
mung nyawang karo mencep)
34.
Artikel ing ngisor
iki wacanen kanthi premati!
“Sanajan bakat uga dadi perangan kang
bisa anyengkuyung bisa orane utawa kasil orane manungsa ing donya, nanging
sejatine perkara bisa lan orane utawa kasil lan orane mau gumantung saka tekad.
Tekad kepengin bisa, tekad kepengin kasil. Kanthi tekad kuat, kita bisa kasil
kaya dene wong kang duweni bakat wiwit lair.”
Ing ngisor iki kang ora ana gegayutane
karo Prathelan artikel Jawa ing dhuwur yaiku … .
A.
perkara bisa lan orane utawa kasil lan
orane mau gumantung saka bakat.
B.
bakat uga dadi perangan kang bisa kasil
orane manungsa ing donya.
C. kang
wigati iku tekad kepengin bisa lan tekad kepengin kasil.
D. kanthi
tekad kuat, kita bisa kasil.
E.
manawa kita duweni tekad kuat, mesti kita
bisa kasil kaya dene wong kang duweni bakat wiwit lair.
35. Dikandhanana bola-bali ya ora tau nggugu.
Miturut silsilahe ukara, ukara ing ndhuwur kalebu ukara .
. .
A.
Andharan D.
Pitakon
B.
Induktif E.
Sambawa
C.
Krenteg
36. Kang kudu
digatekake sajroning mragakake sandiwara, kajaba . . .
A.
Lafal D.
Mimik
B.
Intonasi E.
Watak
C.
Dekorasi
37. Paraga sandiwara
kang gaweyane mungsuhi
paraga utama diarani paraga … .
A.
Protagonist D.
didagonis
B.
Betagonis E.
tritagonis
C. antagonis
38. Ing tengah dalan ketepakan ketemu karo Mas Pri sing lagi ngrondha kemul sarung sajak males lan ngantuk
banget.
Mbak Yupinah: Lhaiki uwonge….!
Mas Pri : ya ampyun…
ngaget-ngageti ae..se Mbak..Mbak.. ana apa iki kok rombongan?
Zaenab : Mas Pri.. aku
tak takon….
MasPri : Ee.. ana Mas
Amat barang ta iki…emm nggawa tape ora, Mas?
Mas Amat : Ora! Tapeku
buyar diborong pocong!
Mas Pri : Zaenab arep
takon apa,mau?
Latar
ing prathelan drama ing dhuwur manggon ana ing … .
A.
Dalan D.
Pos
rondha
B.
Kuburan E.
Pinggir
kali
C. Omah
39. Petikan
Drama ing ngisor iki satitekna!
YUYU KANGKANG : “eiiiitsss,
nanging...,
ahaaa, ana syarate”
PARA KLENTHING : “apa kuwi?”
YUYU KANGKANG : “aku mung
njaluk piiiiiii lussss, ahaaa”
PARA KLENTHING : “pilus apa
kuwi??”
YUYU KANGKANG : “pilus kuwi
yaiku pipi alus, ahaaaa, ngerti ta maksude?”
(para klenthing rambugan eyel-eyelen)
(para klenthing rambugan eyel-eyelen)
YUYU KANGKANG : “piye, yen
wegah ya wis, kowe kabeh ora bakal isa nyebrang”
K. ABANG : “
Yuyu Kangkang,”
YUYU KANGKANG : “ahaaa....”
Watake yuyu kangkang ing drama
kasebut yaiku … .
A.
Galak D.
Sekti
B.
Pinter ngapusi E.
Pinter
ngrayu
C. Seneng
mbeda
40. Petikan
Drama ing ngisor iki satitekna!
K. IJO : ”apa, arep
numpang ning kene? Ning kene panggonane wis entek!”
K. UNGU : “iya! Luwih becik
kowe golek panggonan liya!”
K. KUNING : “aku njaluk tulung
banget, dikon turu kandhang pitik aku ya gelem”
K. BIRU : ”huh, ki bocah
ngeyel banget ta, dikon lunga ya lunga! Tak jiwit lho! nanging nganggo tang!”
Prathelan drama ing dhuwur diarani ... .
A.
Prolog D. Monolog
B.
Epilog E. Katalog
C. Pacelathon
41.
Geguritan ing ngisor iki wacanen kanthi premati!
|
Jaman iki
wis banget tuwa
Dening : Turiyo
Ragil Putra
Ngger, anakku
Jaman iki wis
banget tuwa
Kabudayan wis
rontang-ranting
Mung kari crita
Aja maneh sinom,
dhandhanggula, utawa gambuh
Salarik guritan
wae wis ora ana sing nggape
Kajaba
kerlap-kerlipe lintang ing langit kana
Sing setya
ngrenggani sepine wengi
Binareng
angambare cempaka sari
42.
Tembung-tembung kang nerangake tumindak pagaweyan,
diarani tembung . . .
A.
Tembung kriya D.
Tembung sesulih
B.
Tembung aran E.
Tembung wicalan
C.
Tembung katrangan
43. Bebasan
kaya ancik-ancik pucuking eri.
Apa tegese ancik-ancik pucuking eri . . .
A.
Nemu kasusahan D.
Rebutan barang sepele
B.
Tansah kwatir E.
Paseduluran sing ora rukun
C.
Andum barang marang wong liya, nanging awake dhewe malah ora kedhuman
44.
Wacan ing ngisor iki wacanen kanthi premati!
Nguri-uri Kesenian Jawa
Wiwitan ngadege paguyuban seni Laras Madya, ndhisike ing Desa Gembongan ana
sawijining grup Wayang Wong, ananging saka ajuning jaman banjur ilang.
Sabanjure ana salah sawijining pawongan kang asale saka Desa Gembongan, yaiku
Mas Purwanto, kang lenggah ing Ngayogjakarta. Mas Purwanto sakdurunge babar
pisan ora ngerti karo sing jenenge kesenian Jawa. Anehe bareng ora lenggah ing
Desa Gembongan, piyambake ngajak-ajak nguri-uri kesenian Jawa. Pangajabe Mas
Purwanto ditampa kanthi senenging ati dening pawongan kang padha seneng karo
seni Jawa kuwi. Mula sing padha seneng kesenian Jawa kuwi terus nganakake
kumpulan kanthi mbentuk paguyuban seni Laras Madya kang dijenengi "Ngesti
Laras".
Wacan ana ing dhuwur didhelok saka panggonan ukara
bakune. klebu paragraf . .. .
A.
Deduktif D.
Naratif
B.
Induktif E.
Informatif
C.
Ineratif
45.
Wacan ing ngisor iki wacanen kanthi premati!
Tembang campur sari sing kawentar ditembangake Dhidhi Kempot
iku akeh banget. Ana tembang sing nggambarake katresnane priya marang
sawijining wanita sing pagaweane bakul lemper. Sing kasmaran nganti kedher
atine, sanajan amung numpak sekuter. Tembang mau irah-irahane ‘Sekonyong-konyong
Kedher’. Sing mesakake tembang sing nyritakake wong kang kasmaran, sing
ditresnani lunga tanpa kandha, anggone nggoleki tekan ngendi-endi. Ora ana sing
mangerteni lungane, prasasat sewu kutha wis diliwati, digoleki meksa durung
ketemu. Sing nggambarake kelangan
katresnan ana ing Tanjung Mas Semarang, Stasiun Balapan Solo uga ana.
Miturutmu, wacan ing nduwur kalebu jinise paragraf…
A.
naratif D. deskriptif
B.
indhuktif E.
dhedhuktif
C.
dhedhuktif induktif
II. URAIAN
Wangsulana pitakon-pitakon ing ngisor iki kanthi pratitis!
1.
Pethikan cerkak ing ngisor iki
wacanen kanthi pratitis banjur golekana unsur instrinsike!
- Tema d.
Latar
- Irah-irahan e.
Alur
- Paraga f.
Amanat
Cerkak :
Ramene Bakda Ing Angenku
“Pak, kolakipun ingkang nangka utawi pisang?”.
Pitakonku marang Bapak kang numpak Sepedha motor abang. “sadhengah-dhengah ora
papa.” Wangsulane bapak karo menehake dhuwit sewu. Bebarengan menehake kolak,
saka mburiku ana sawijining Ibu kang njawil tanganku.”Dhek, kolake telu
diwadhahi plastik ya!”. ”nggih, nggih Bu, sekedhap nggih”. semaurku kaget.
“maturnuwun, Bu”. Piwalesku seneng. swara klakson padha muni amerga lampune wis
ijo. Aku banjur minggir.
“Isih pira, Dar?”. Pitakon kancaku kang dodolan
krupuk urang sinambi nyedhaki aku. “Isih 4, Met, lha nggonamu isih pira?”.
Wangsulanku“. Ya isih akeh, nanging isih bisa tak dol sesuk maneh”. Semaure slamet.
“Ya sing sabar, Met. Wong dodolan kuwi rak ya ora mesthi payune ta?. O ya,
Ijolan gelem ora, Met? Barteran ngono, krupukmu seplastik tak ijoli kolak
loro!”. Panjalukku“. Wah, mathuk kuwi, Dar! Wis gorene, tak nggone mbatalke
pasaku engko”. Dumadakan krungu swara adzan pratandha wektune buka. Semono uga
aku lan slamet, banjur ngombe kolak bareng.
“Alqamdulillah, payu akeh tenan kolakku dina iki.
“esemku sinambi nggenjot pedhal kang wis wayahe njaluk ganti kuwi.
Sedela-sedela aku nglirik kanthongan ing sisih klambiku. ing kono sumeleh
dhuwet sing wis tak lempit sewunan cacah pitu, rongewuan loro lan limangewuan
siji minangka kasil anggonku dodolan kolak ing saksisihe terminal tertonadi.
Ora krasa, lelakon bakulan iki wis tak lakoni wiwit pasa rong minggu kepungkur.
Sadurunge wulan pasa iki, sawise mulih saka sekolah aku ngrewangi paklik
sakbisaku mbengkel mobil kang manggon sakulone kelurahan desaku. Kringet sing
kanthil ing bathuk, kesel sing nemplek ing awak, apa maneh isin, wis ora tak
gagas babar pisan, kabeh tak lakoni mung mburu cukup supaya bisa ngelongi
sakabehe. Wis luntur tenan jiwa kanomanku.
Kupat-kupat luar padha gumandhul ing sakdhuwure
lawang ngarep saben omah. Ngelingi menawa bakda ora suwe maneh. Mesthine
wong-wong padha mulih menyang desane dhewe-dhewe saprelu njaluk pangapura
marang wong tuwa utawa simbahe. sandhangan sarwa anyar, panganan komplit plit,
mesthi semadya ing ndhuwur meja. Durung maneh pitrah dhuwit dluwang biru sing
mesthi mudhun saka dhompete Bapak gawe sumringahe aku lan adhi-adhiku. Iku
gegambaraning bakdaku taun wingi. Ananging wektu iki rasane beda, beda banget,
sepi nyenyet. Ahhh ... Umpama wae Bapak isih bisa kumpul bareng kluwarga ing
bakda mbesuk. Mesthine bakda mbesuk tambah
nengsemake. Mesthine aku bisa sungkem marang kalorone wong tuwaku kanthi bekti.
Mesthine swara guyu lan brebesan iku keprungu maneh ing satengahe omah iki.
Kena ngapa mobil gundhul kang momot wedhi petang wulan kepungkur tega nyilakani
Bapak sing nembe kondur makarya. Kabeh kedadeyan kuwi isih bening kasimpen ing sajrone
pikiranku tekan yahmene. Grundelanku, ora
krasa mripatku teles kebak loh kang wis smadya netes.
2.
Sebutna paraga-paraga
wayang kulit ing ngisor iki kanthi urut saka sing luwih sepuh!
a.
Pandhawa 5
b.
Punakawan
c.
Ramayana (boten
urut)
3.
Ing kelas XI mesthine wis diajari pidhato basa Jawa. saiki
coba gaweya tuladha pambuka lan panutupe pidhato ing acara karang taruna utawa
pepisahan kelas XII! Pilihen salah siji!
4.
Aksara Jawa ing ngisor iki garapen kanthi tliti!
a.
(Gantinen dadi aksara Jawa) : Sapa jujur bakal makmur .
b.
(Gantinen dadi aksara latin) :
?ttk]myaikup]ntnHutwttnnK=[ghz[jnimr=[w=ok=pe/lufia[jni.
5.
Ing kelas XII mesthine wis diajari babagan sandhiwara/drama Jawa. saiki coba
gawenen naskah crita ringkes drama Jawa kanthi tema crita rakyat (bebas)!
Tulisen kanthi cetha lan bener! (ampun sami kaliyan soal pilihan ganda).
KUNCI
JAWABAN UJIAN SEKOLAH SUSULAN
BAHASA JAWA SMK
TAHUN 2013/2014
v PILIHAN GANDA
NO.
|
KUNCI
|
NO.
|
KUNCI
|
NO.
|
KUNCI
|
||
1.
|
A
|
16.
|
B
|
31.
|
B
|
||
2.
|
B
|
17.
|
E
|
32.
|
A
|
||
3.
|
C
|
18.
|
D
|
33.
|
C
|
||
4.
|
E
|
19.
|
E
|
34.
|
A
|
||
5.
|
E
|
20.
|
D
|
35.
|
E
|
||
6.
|
C
|
21.
|
A
|
36.
|
C
|
||
7.
|
C
|
22.
|
A
|
37.
|
C
|
||
8.
|
B
|
23.
|
A
|
38.
|
A
|
||
9.
|
A
|
24.
|
B
|
39
|
E
|
||
10.
|
C
|
25.
|
A
|
40.
|
C
|
||
11.
|
A
|
26.
|
E
|
41.
|
C
|
||
12.
|
C
|
27.
|
D
|
42.
|
A
|
||
13.
|
D
|
28.
|
D
|
43.
|
B
|
||
14.
|
C
|
29.
|
B
|
44.
|
A
|
||
15.
|
A
|
30.
|
A
|
45.
|
E
|
v URAIAN
1.
- Tema : kahanan urip
- Irah-irahan : Ramene Bakda Ing Angenku
- Paraga : Dar (aku), slamet
- Latar : ing bangjo,
dalan, omah. Sore, ing wektu bakda
- Alur : maju
- Amanat :
kudu teteg anggone nglakoni urip, dadi bocah kudu sabar. (utawi kawicaksanan guru)
2.
d.
Pandhawa 5 : Puntadhewa, Werkudara, Janaka, Nakula,
Sadewa
e.
Punakawan : Semar, Gareng, Petruk, Bagong
f.
Ramayana (boten
urut) : Rama, Sinta, Anoman, Subali,Sugriwa lsp.
3.
Kawicaksanan guru
4.
a. Tata krama yaiku pranatan utawa tatanan kanggo ngajeni
marang wong kang perlu diajeni.
b. spjuju/bklMkMu/
5.
Kawicaksanan guru
0 Komentar untuk "kumpulan soal-soal bahasa Jawa SMA/SMK dan jawabannya sesuai dengan kurikulum"