PETUNJUK
KHUSUS
I.Wangsulana pitakon-pitakon ngisor iki kanthi
milih salah siji wangsulan kang wis sumadya !
Gatekna wara-wara
ing wacan ngisor iki kanthi tliti kanggo mangsuli pitakonan angka 1 lan 2!
1.
Yen
nggatekake wara-wara ing dhuwur kuwi, migunakake jinis ....
a. basa
ngoko lugu
b. basa
ngoko alus
c. basa
krama lugu
d. basa
krama alus
e. basa padinan
Wangsulan
: a (C4)
2.
15.
Kanthi teliti, yen wara-wara mau mligi
katujokake kanggo ... .
a. sedaya para siswa
b. para
siswa SMK
Bagaskara
c. para
siswa Kelas X
d. para
siswa pengurus osis
e. para
siswa MOS
Wangsulan
: c (C4)
3.
Kang pagaweyane golek warta diarani . . .
a.
Penyiar
b.
Juru tulis
c.
Juru warta
d.
Pujangga
e.
Pranatacara
4.
Pawarta kang nyritakake prastawa utawa kadadeyan kaya-kaya
wong kang maca nekseni dhewe prastawa mau utawa nyritakake kanthi cetha
rerangkening tumindak ing sajroning prastawa, kang winates kanthi cetha,
diarani wacana . . .c
f.
Persuasi
g.
Argumentasi
h.
Narasi
i.
Deskripsi
j.
Eksposisi
5.
Ing ngisor iki titikane wacana narasi, kajaba .
. . a
a.
Ana perangane
paraga
b.
Ana perangane
setting panggonan
c.
Ana perangane
setting swasana
a.
Aja perangane
setting wektu
b.
Ngembangake
judul
Prathelan crita ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan no.1-3!
Nulung Sedulur
Sawise
lulus SMP, Sarno ora bisa nerusake sekolah jalaran wong tuwane ora duwe ragad.
Sanajan nasibe kaya mangkono Sarno ora nglokro, tansah ikhtiyar kanthi sregep
maca buku, majalah, lan liya-liyane
supaya krawuhe saya mundhak pinter lan dewasa ngadhepi kahanan uripe.
Bareng saya gedhe pikirane saya maju ora kalah karo kanca-kancane sing padha
isih tetep sekolah. Sanajan wis ora sekolah anggone kekancan karo kancane sing
isih sekolah tetep sumambung apik.
Sarno
saiki duwe usaha anyar yaiku dadi tukang cukur. Usaha iki dilakoni kanthi
seneng jalaran manut panemune Sarno, tukang cukur kuwi dudu pagaweyan sing
nistha nanging malah mulya. Awit saka katrampilane dadi tukang cukur, wong dadi
kathon ngganteng. Sarno miwiti usahane kanthi dadi tukang cukur jalaran usaha
iki ora mbutuhake pawitan kang gedhe. Sarana kang dibutuhake mung gunting,
peso, jungkat, kursi, pengilon, lan ubarampe liyane.
Kaya
unen-unen : Sapa temen bakal tinemu, sapa obah mamah. Ikhtiyar Sarno diridlani
dening Gusti. Akeh wong kang padha teka lunga anggone njaluk tulung Sarno supaya
dicukur. Sarno ora tahu ngarani upah
kang dibayarake sing padha cukur, amung sapawehe. Pakarti kang kaya ngene iki
kang njalari wong-wong padha seneng cukur menyang nggone Sarno. Awit kekuwatane
wong kuwi beda-beda mula ya ana sing menehi kanthi murwat uga ana sing
sethithik. Kabeh mau ditampa dening Sarno kanthi lila legawa tanpa ngresula.
Ing atine Sarno, kajaba usaha kuwi dalane rejeki uga bisa kanggo sarana
tetulung marang tangga teparo.
***
2. Wos
surasane alenia 1 wacan
ing dhuwur yaiku . . . a
a.
Lulus SMP, Sarno
ora bisa nerusake sekolah
b.
Sarno bocah
pinter lan pikirane maju
c.
Sarno tansah
ikhtiyar kanthi sregep maca buku
d.
Sarno ora kalah
karo kanca-kancane sing tetep padha sekolah
e.
Wong tuwane Sarno ora
duwe ragad
3. Wos surasane alenia 2 wacan ing dhuwur
yaiku . . . b
a.
Dhuwit asile
nyukur kanggo nyukupi kabutuhane, uga kanggo mbantu wong tuwane
b.
Awit saka
katrampilane dadi tukang cukur, wong dadi kathon ngganteng
c.
tukang cukur kuwi
dudu pagaweyan sing nistha nanging malah mulya
d.
Sarno miwiti
usahane kanthi dadi tukang cukur jalaran usaha iki ora mbutuhake pawitan kang
gedhe
e.
Sarana kang
dibutuhake mung gunting, peso, jungkat, kursi, pengilon, lan ubarampe liyane.
4. Tegese ukara “Sapa temen bakal tinemu”
yaiku . . . c
a.
Sapa sing gelem
usaha bakal sugih uripe
b.
Sapa sing gelem
usaha bakal kelakon sing dikarepake
c.
Sapa sing gelem
usaha temenan bakal ketekan apa sing dikarepake
d.
Sapa sing gelem
usaha bakal mulya uripe
e.
Sapa sing gelem
usaha bakal seneng uripe
11. Pacelathon ing ngisor iki wacanen kanthi premati!
Suryani : “Piye kabarmu Pras?”
Prasetyo : “Oalah, Sur, esuk nakir
sore nakir, sing ditaksir godhong ploso, esuk mikir sore mikir, sing dipikir
ora rumangsa!”
Suryani : “Tegese apa kuwi?”
Prasetyo
kuwi kreatif kaya awake dhewe. Dheweke uga seneng migunakake parikan
kanggo pacelathon. Parikan kang diomongke Prasetyo gunane kanggo ... Suryani
kanthi alus.
a. nesu
marang d. maido
b. ngritik e. nyemoni
c. ngenyek
Wangsulan
: e (C3)
12. Parikan
ing ngisor iki tutokna supaya dadi parikan kang trep.
Kembang anggrek rumambat tepining bethek, … .
a. nganti
tuwek ngelmu iku ora kalong
b. nganti
sokmben ngelmu iku ora entek.
c. nganti
tuwek ngelmu iku ora entek.
d. nganti
tuwa ngelmu iku ora entek.
e. nganti
sokmben ngelmu iku ora kalong
Wangsulan
: c (C3)
13. Parikan kang migunakake pranatan (8 wanda + 8 wanda) x 2 yaiku ….
a. Kembang cengkeh, gandha sedhep warna aneh.
wong sing sumeh, tartamtu mitrane akeh.
b. Gedheg
manggar, bumbune mrica ketumbar
Lamun
sabar, bisa lejar sarta binger
c. Ngisor
gendheng saponana
Nata
watu jejer sanga
Abot
entheng lakonana
Golek
ngelmu nganti purna
d. Kembang
kencur, ganda sedhep sandhing sumur. Kudu jujur, yen kowe kepingin luhur.
e. Ngasah
arit nganti landep, dadi murid kudu sregep.
Wangsulan
: c (C3)
10. Wacanen pacelathon kang
migunake wangsalan
ing ngisor iki!
Resi :
“Tinimbang nganggur, ayo bedhekan wae
Mbak Siwi!”
Siwi : “Manut, kowe apa aku dhisik sing mbedheki?”
Resi : “Kowe wae sing mbedheki dhisik Mbak. Aku sing
mbatang(mangsuli)!’
Siwi : “Aku dhisik ya, rungokna! Pring dhempet, kowe
teka mrene kok ara kandha-kandha! Hayo, apa batangane pring dhempet?”
Rewangana
Resi mikir lan mangsuli bedhekane Siwi. Kira-kira batangane ....
a. bandha d. semaya
b. duga e. gadha
c. andha
Wangsulan
: c (C3)
Pacelathon ing ngisor iki wacanen kanthi premati!
A : Punapa kepareng, Kula badhe nyuwun priksa?
B : Ya, kena bae arep takon apa?
A
: Jenisipun ukara menika miturut isinipun wonten gangsal. Kula
namung ngertos tiga inggih menika ukara pawarta, ukara
pitakon, ukara pakon. Lajeng ingkang kalih menapa nggih….
B
: O… ngono ta, sing 2 yaiku ukara pamenggak kang
isine menggak supaya ora nglakoni kang dikarepke dene ukara pangajap yaiku ukara
kang isine ngarep-arep.
A
: Nggih…sakniki Kula sampun
mangertos, matur nuwun.
Paraga kang luwih enom yaiku…. b
a. A, katitik matur nganggo basa
ngoko
b. A, katitik matur nganggo basa krama
c.
A, katitik matur
nganggo madya
d. B, katitik matur nganggo basa ngoko
e.
B, katitik matur
nganggo basa ngoko
18. Ukara ing ngisor iki kang ora migunakake unggah-ungguh basa kang
trep yaiku ….
a. Kula
boten sarujuk menawi tiyang dhahar punika kaliyan jumeneng tuwin ngendikan.
b. Pak,
punapa kula pikantuk nderek panjenengan?
c. Le,
tulung, coba golekana layang ulem nggone Pak Rejo.
d. Menawi
saged kula nyuwun wekdale sekedhap kangge ngendikan kaliyan panjenengan.
e. Bu,
nyuwun pangapunten menawi atur kula kalawau lepat.
Wangsulan
: a (C4)
Geguritan ing ngisor iki wacanen kanthi premati!
Jaman iki
wis banget tuwa
Ngger, anakku
Jaman iki wis banget tuwa
Kabudayan wis rontang-ranting
Mung kari crita
Aja maneh sinom,
dhandhanggula, utawa gambuh
Salarik guritan wae wis ora
ana sing nggape
Kajaba kerlap-kerlipe lintang
ing langit kana
Sing setya ngrenggani sepine
wengi
Binareng angambare cempaka
sari
Wis
ora tembang kinanthi
Sing
mbiyen tansah methuk eseme rembulan
Nalika
bocah-bocah dolan jamuran
Wis
ora ana, ngger
Kajaba
swara tangis
Saka
pang-pang lan godhong mlathi
Sing
dumadakan ceblok
Tanpa
daya ngrungkebi bumi
Jaman iki wis banget tuwa,
anakku
Aja ngimpi kembang guritan
ngrenggani taman
Bocah angon galik-galik
kekidungan
Dening
: Turiyo Ragil Putra
1. Piwelang apa kang bisa dijupuk saka geguritan ing dhuwur
. . . c
a.
Jaman saiki
kabudayan wis dilalekake
b.
Kabudayan wis
samsaya ditinggalake
c.
Kabudayan kudu
dilestarikake
d.
Jaman sing wis
tuwa
e.
Kabudayan sing
kari crita
Tembung-tembung kang
nerangake tumindak pagaweyan, diarani tembung . . . a
a.
Tembung kriya
b.
Tembung aran
c.
Tembung katrangan
d.
Tembung sesulih
e.
Tembung wicalan
5.
Wacan ing ngisor iki wacanen kanthi premati!
Nguri-uri
Kesenian Jawa
Wiwitan ngadege paguyuban seni Laras Madya, ndhisike ing Desa Gembongan ana
sawijining grup Wayang Wong, ananging saka ajuning jaman banjur ilang.
Sabanjure ana salah sawijining pawongan kang asale saka Desa Gembongan, yaiku
Mas Purwanto, kang lenggah ing Ngayogjakarta. Mas Purwanto sakdurunge babar
pisan ora ngerti karo sing jenenge kesenian Jawa. Anehe bareng ora lenggah ing
Desa Gembongan, piyambake ngajak-ajak nguri-uri kesenian Jawa. Pangajabe Mas
Purwanto ditampa kanthi senenging ati dening pawongan kang padha seneng karo
seni Jawa kuwi. Mula sing padha seneng kesenian Jawa kuwi terus nganakake
kumpulan kanthi mbentuk paguyuban seni Laras Madya kang dijenengi "Ngesti
Laras".
Wacan ana ing dhuwur didhelok
saka panggonan ukara bakune. klebu paragraf . .. . a
a.
Deduktif
b.
Induktif
c.
Ineratif
d.
Naratif
e.
Informatif
Wacan ing ngisor iki wacanen kanthi premati!
Tembang campur sari sing kawentar ditembangake Dhidhi Kempot
iku akeh banget. Ana tembang sing nggambarake katresnane priya marang
sawijining wanita sing pagaweane bakul lemper. Sing kasmaran nganti kedher
atine, sanajan amung numpak sekuter. Tembang mau irah-irahane
‘Sekonyong-konyong Kedher’. Sing mesakake tembang sing nyritakake wong kang
kasmaran, sing ditresnani lunga tanpa kandha, anggone nggoleki tekan
ngendi-endi. Ora ana sing mangerteni lungane, prasasat sewu kutha wis diliwati,
digoleki meksa durung ketemu. Sing
nggambarake kelangan katresnan ana ing Tanjung Mas Semarang, Stasiun Balapan
Solo uga ana.
Miturutmu, wacan ing nduwur kalebu jinise paragraf…
a. naratif
b. indhuktif
c. dhedhuktif induktif
d. deskriptif
e. dhedhuktif
Wangsulan
: e (C5)
Tembang ing ngisor iki satitekna!
6. Asmaradana
Sejatine uri iki
Kaya dene wong lelungan
Nang donya mung mampir ngombe
Teruse jagad akherat
Nunggal lawan Pangeran
Kang titis pangestinipun
Yekti antuk kanugrahan
Kepiye watake tembang Asmaradana ing ndhuwur . . . .b
a.
Seneng
b.
Sedhih, prihatin
c.
Gagah, galak
d.
Kendho
e.
Luwes
20. Ing ngisor iki kang migunakake guru lagu lan
guru wilangan (6-i) yaiku ... .
a. Dedalane guna lawan sekti
b. Kudu andhap asor
c. Wani ngalah dhuwur wekasane
d. Tumungkula yen dipun dukani
e. Bapang den simpangi
Wangsulan
: e (C6)
15. Ing ngisor iki guru lagu lan guru wilangane
tembang mijil kang miturutmu bener yaiku ... .
a. 12u, 6a, 8i, 12a.
b. 10i, 6a, 10e, 10i, 6i, 6u.
c. 12i, 6a, 8i, 8a.
d. 8a, 11i, 8a, 7a, 12u, 8a, 8i.
e. 10i, 8a, 10o, 10i, 6i, 7u.
Wangsulan
: b (C5)
Tembang ing ngisor iki satitekna!
7. Pocung
Bapak pocung dudu watu dudu gunung
Sangkamu ing plembang
Ngon ingone sang Bupati
Yen lumampah si Pocung lembehan grana
Apa batangane wangsalan sing awujud tembang Pocung ing
dhuwur . . . e
a.
Jaran
b.
Sapi
c.
Kucing
d.
Kebo
e.
Gajah
8. Ngrungokake atur
pambagyaharja penganten, kang nindakake saka pehak . . .a
a.
Penganten putri
b.
Penganten lanang
c.
Sesulih kang
nduwe gawe
d.
Panatacara
e.
Pambyawara
9. Nalika ngrungokake atur pambagyaharja, ana pratelan :
Dhumateng para sesepuh pinisepuh ingkang pantes punundhi. Para tamu kakung
putri ingkang winantu ing pakurmatan.
Pratelan iku kalebu perangan tanggap wacana kang diarani
. . .a
a.
Pambuka
b.
Surasa
c.
Panutup
d.
Dudutan
e.
Basa
10. Mijile temanten putri saka panti busana dikantheni kanthi
gendhing . . . .a
a.
Ketawang kodhok
ngorek
b.
Kateawang tirta
kencana
c.
Ketawang
larasmaya
d.
Ketawang
sekarteja
e.
Ketawang
mayangmaya
11. Sadurunge ditindakake tatacara panggih temanten,
ditindakake tatacara . . .a
a.
Pasrah temanten
b.
Tatacara
krobongan
c.
Rawuhing besan
d.
Jengkar saka
palenggahan
e.
Dodol dhawet
12. Paraga utama sajrone crita Dewa Ruci yaiku . . .b
a.
Arjuna
b.
Bima
c.
Puntadewa
d.
Dursasana
e.
Duryudana
1. Wayang kulit dilakokake ana ing layer/kain
kang rupane putih. Layar putih iku mau jenenge ….
a. kelir
b. kepyak
c. cempolo
d. taplak dara
e. blencong
Wangsulan
: (C1) a
Ing ngisor iki paraga wayang kulit
pandhawa 5, ananging durung urut saka pambarep! Yen diurutake saka pambarep
sing bener yaiku ... .
14. Bima
Bungkus, Laire Gathutkaca, Laire Wisanggeni, Kresna Duta, Wahyu Makutharama,
Parta Krama, kalebu lakon wayang sing kajupuk saka ….
a. Mahayana d. Mahabarata
b. Mahadewa e. Ramawijaya
c. Ramayana
Wangsulan
: (C4) d
Jinising aksara ing ngisor
iki satitekna!
a. Aksara legena f. Angka murda
b. Sandhangan g. Aksara murda
c. Aksara sambung h. Angka Jawa
d. Aksara pasangan i. Aksara rekan
e. Aksara swara
Tata tulis aksara jawa ing dhuwur, sing kalebu wujud-wujude
maneka warna tata tulis aksara Jawa yaiku ... .
a. a, b, c lan f d. a, b, d, lan g
b. b, d, e, lan h e. a, b, c lan h
c. d, e, g, lan h
Wangsulan
: d (C4)
.
18. Ukara ing ngisor iki sing panulisane paling
akeh nganggo sandhangan wulu yaiku....
a. bnutukubukuteluan[to[ko
mjubru
b. smifilgibliskgiriwzibezi
c. [p[go[loz[lo[zokyke[bo
d. skslwanlrmtswtrfin
e.
subenbezibezitekk[roadi[n
Wangsulan
: a (C6)
25. “Guru digugu lan ditiru”,
yen ditulis nganggo aksara Jawa yaiku ....
a. gurufigugulnFitiru
b. gurufiguguln\fitiru
c. gurudiguguln\ditiru
d. gurudigugulnDitiru
e. gurudiguguln\ditiru
Wangsulan
: a (C6)
13.
n[bokVilihtzn\
kepiye wacane tulisan Jawa ing dhuwur . . .b
a.
Nabok tangan
b.
Nabok nyilih
tangan
c.
Nabok silih
tangan
d.
Naboka tangan
e.
Naboki tangan
20. Wacanen
wacan ing ngisor iki!
“Kenapa ilmuwan Barat seneng neliti wayang ing tanah
Jawa? Miturut Franz Magnis Suseno jroning Etika Jawa (1985), saben
wayang sakabehe ditampa minangka gegambaraning uripe manungsa Jawa. Kawit
cilik, wong Jawa duwe saperangan identifikasi moral marang tokoh
pewayangan. Dheweke bebas milih salah sijine gegambaran kang dianggep nocogi
lan uga bisa ditampa masarakat. Nanging ora ateges kabeh gambaran wayang iku
pantes digumuni. Maneka rupa lakon kang kebak sawetara piwulang kasusilan, mula
figur kang ala wae uga
nemokake papan ing panggung crita.”
Kang dirembug ing paragraph
kasebut yaiku … .
a. Alesane
kenapa ilmuwan Barat seneng neliti wayang ing tanah Jawa.
b. Andharane
Franz Magnis Suseno jroning Etika Jawa (1985)
c. Piwulang
wayang sakabehe ditampa minangka gegambaraning uripe manungsa Jawa
d. Wong
Jawa duwe saperangan identifikasi
moral
marang tokoh pewayangan
e. Maneka
rupa lakon kang kebak sawetara piwulang kasusilan
Wangsulan
: a (C4)
7. Ing
ngisor iki kang kalebu
wacan artikel
kanthi tema ngasah kewasisan yaiku … .
a. Lah
menika ta, wus dumugi wahyaning mangsa kala dhawahing pepesthen, ing samadyaning
bale pinajang ing siang/dalu menika, wonten titahing Gusti Allah SWT. Ingkang
arupi kakung miwahing putri, wus manunggaling tekad arsa mbangun brayat kanthi
anetepi upacara adat.
b. Ora
dirasa Pak Naya ari mlaku-mlaku anjlog dhukuh
Randhu, Kalurahan danaraja. Terus duwe gagasan arep mampir maring umahe
Pak Arja. Dhasare wis lawas ora ketemu. Temenan, Pak Naya mampir neng umahe Pak
Arja, kayogawe won ge nang umah.
”Kula
nuwun.” ”Mangga, e, e, e, ...... daning
Pak Naya. Sing pundi mawon, si ?”
c. Kaping loro, sregep
gladhen. Gladhen kuwi perlu kanggo ngasah keprigelan lan kewasisan kita. Saya
asring diasah, saya landhep anggone magawe. Kejaba iku, uga bisa migunani
marang dhiri pribadi lan sakiwa-tengene dhewe.
d. Rong dina kepungkur
MasAmat ora dodolan tape sebab dheweke nyambangi dulure sing ana ing
Kutawinangun. Dina iki dheweke wis dodolan maneh kaya biasane. Rombong pikulan
lan dhingklik ora nate kari ngancani Mas Amat ngubengi desa Tangkisan –
Karangnangka ya desane. Kabeh wis apal karo swarane. Akeh sing padha seneng
nukoni tapene Mas Ahmat sing pancen nikmat.
e. Mas
Amat : Inggih mangga.. matur nuwun lo Mbak…(Dhuwit seket ewu diambungi
sadurunge dilebokna kesake) wihh.. iki jenenge rejeki nomplok..rejeki ketemu
Pocong (muni ngono karo nyedhak setengah bisik-bisik ing kupinge Mas Pri sing
mung nyawang karo mencep)
Wangsulan
: c (C3)
Artikel ing ngisor iki wacanen kanthi premati!
“Sanajan bakat uga dadi perangan kang
bisa anyengkuyung bisa orane utawa kasil orane manungsa ing donya, nanging
sejatine perkara bisa lan orane utawa kasil lan orane mau gumantung saka tekad.
Tekad kepengin bisa, tekad kepengin kasil. Kanthi tekad kuat, kita bisa kasil
kaya dene wong kang duweni bakat wiwit lair.”
Ing ngisor iki kang ora ana gegayutane
karo Prathelan artikel Jawa ing dhuwur yaiku … .
a. perkara bisa lan orane utawa kasil lan
orane mau gumantung saka bakat.
b. bakat uga dadi perangan kang bisa kasil
orane manungsa ing donya.
c. kang wigati iku tekad kepengin bisa lan
tekad kepengin kasil.
d. kanthi tekad kuat, kita bisa kasil.
e. manawa kita duweni tekad kuat, mesti kita
bisa kasil kaya dene wong kang duweni bakat wiwit lair.
Wangsulan
: a (C4)
14. Dikandhanana bola0bali ya ora tau nggugu.
Miturut silsilahe ukara, ukara ing ndhuwur kalebu ukara .
. .
a.
Andharan
b.
Agnya
c.
Krenteg
d.
Pitakon
e.
Sambawa
15. Kang kudu digatekake sajroning mragakake sandiwara,
kajaba . . . c
a.
Lafal
b.
Intonasi
c.
Dekorasi
d.
Mimik
e.
Watak
12. Paraga
sandiwara kang gaweyane mungsuhi paraga utama diarani paraga … .
a. protagonist
b. betagonis
c. antagonis
d. didagonis
e. tritagonis
Wangsulan
: c (C1)
15. Ing
tengah dalan
ketepakan ketemu karo Mas Pri sing lagi ngrondha kemul sarung sajak males lan
ngantuk banget.
Mbak Yupinah:
Lhaiki uwonge….!
Mas Pri :
ya ampyun… ngaget-ngageti ae..se
Mbak..Mbak.. ana apa iki kok rombongan?
Zaenab :
Mas Pri.. aku tak takon….
MasPri :
Ee.. ana Mas Amat barang ta iki…emm
nggawa tape ora, Mas?
Mas Amat :
Ora! Tapeku buyar diborong pocong!
Mas Pri :
Zaenab arep takon apa,mau?
Latar
ing prathelan drama ing dhuwur manggon ana ing … .
a. Dalan
b. Kuburan
c. Omah
d. Pos
rondha
e. Pinggir
kali
Wangsulan
: a (C2)
YUYU KANGKANG : “eiiiitsss, tapi, ahaaa, ana syarate”
PARA KLENTHING : “apa kuwi?”
YUYU KANGKANG : “aku mung
njaluk piiiiiii lussss, ahaaa”
PARA KLENTHING : “pilus apa
kuwi??”
YUYU KANGKANG : “pilus kuwi
yaiku pipi alus, ahaaaa, ngerti ta maksude?”
(para klenthing rambugan eyel-eyelen)
(para klenthing rambugan eyel-eyelen)
YUYU KANGKANG : “piye, yen
wegah ya wis, kowe kabeh ora bakal isa nyebrang”
K. ABANG : “
Yuyu Kangkang,”
YUYU KANGKANG : “ahaaa....”
watake yuyu kangkang ing drama kasebut yaiku … .
watake yuyu kangkang ing drama kasebut yaiku … .
a. Galak
b. Wicaksana
c. Sabar
d. Sekti
e. Pinter
ngrayu
Wangsulan
: e (C4)
11. K. IJO : ”apa, arep
numpang ning kene? Ning kene panggonane wis entek!”
K. UNGU : “iya! Luwih becik
kowe golek panggonan liya!”
K. KUNING : “aku njaluk tulung
banget, dikon turu kandhang pitik aku ya gelem”
K. BIRU : ”huh, ki bocah
ngeyel banget ta, dikon lunga ya lunga! Tak jiwit lho! nanging nganggo tang!”
Prathelan drama ing dhuwur diarani ... .
a. Prolog d. Monolog
b. Epilog e. Katalog
c. Pacelathon
0 Komentar untuk "Bank Soal bahasa Jawa dengan jawabanya."