I. Wenehana
tandha ping (X) aksara a, b, c ,utawa d ing sangarepe wangsulan kang bener!
1. Bocah kuwi arep mancing ... .
a.
wedhus
b.
manuk
c.
iwak
d. dara
Wangsulan
: c
2. Manuk pinter ... . golek pangan mrana-mrene.
a.
nglangi
b.
mabur
c.
nggremet
d. mencolot
Wangsulan
: b
3. Kodhok kuwi mlakune ... .
a.
nggremet
b.
mabur
c.
mencolot
d. mlayu
Wangsulan
: c
4. ... . turu aku banjur nata paturon
a.
arep
b.
menawa
c.
lagi
d. tangi
Wangsulan
: d
5. “Makanan pokok” bangsa Indonesia yaiku ... .
a.
gandum
b.
beras
c.
sagu
d. tales
Wangsulan
: b
6. Pancausaha tani iku ana.... werna.
a.
5 c.
7
b.
6 d.
8
Wangsulan
: a
7. Rabuk kang digawe saka gegodhongan kang wis
ora kanggo diarani rabuk ....
a.
kompos
b.
kandhang
c.
pabrik
d.
kimia
Wangsulan
: a
8. Tembung macapat cacahe ana ....
a. 9 c. 11
b. 10 d. 12
Wangsulan
: c
9. Guneman karo kanca kang wis padha tepung,
lumrahe nganggo basa ....
a.
ngoko lugu
b.
ngoko alus
c.
krama lugu
d.
krama alus
Wangsulan
: a
10. Tembang pocung dumadi saka.... gatra.
a. 4 c. 6
b. 5 d. 7
Wangsulan
: a
7. nm tulisan Jawa ing sisih kiwa wacane .....
a. jaka
b. nana
c. mana
d. nama
Wangsulan
: d
8. Jeneng liya geguritan yaiku .....
a. puisi
b. gancaran
c. prosa
d. cerpen
Wangsulan
: a
9. Cacahing wanda saben sagatra diarani ....
a. guru gatra
b. guru lagu
c. guru wilangan
d. guru swara
Wangsulan
: c
10. Jeneng-jeneng
tembang ing ngisor iki kang ora klebu tembang macapat yaiku ....
a. Maskumambang
b. Pocung
c. Gambuh
d. Jamuran
Wangsulan
: d
11. Tembung
“sapa” yen ditulis jawa dadi .....
a. ps c. tn
b. sp d. jp
Wangsulan
: b
12. Cacahing
gatra saben sapada diarani ....
a. guru lagu
b. guru wilangan
c. guru gatra
d. guru swara
Wangsulan
: c
13. Aksara Jawa cacahe ana ....
a.
20 c.
22
b.
21 d.
23
Wangsulan
: a
14. Ngerti tabrakan ing dalan, iku kalebu
pengalaman kang ....
a. nyenengake
b. nyedhihake
c. sregep
d. pinter
Wangsulan:b
15. Menawa mertamu becike ngucapake uluk salam
dhisik, kayata ....
a. kula nyuwun
b. kula nuwun
c. nyuwun pamit
d. nyuwun pangapunten
Wangsulan : b
16. Pak tani sawahe nraktor ditanduri arep pari
1 2 3 4 5 6
Tembung-tembung ing
dhuwur bakal dadi ukara kang becik menawa dirakit kanthi urutan ... .
a. 1, 3, 2, 5, 4, 6
b. 2, 1, 3, 4, 5, 6
c. 5, 4, 6, 2, 1, 5
d. 4, 2, 1, 5, 3, 6
Wangsulan : a
17. Godhong kambil kang isih enom arane.....
a. blarak
b. jompong
c. lembayung
d. janur
Wangsulan : d
18. Tembung
ing ngisor iki sing pakecapane ora padha karo tembung “ngaso” yaiku ....
a. ayo
b. kado
c. soto
d. lunga
Wangsulan : d
19. Negara Indonesia klebu negara agraris, kang
tegese masarakate akeh kang dadi... .
a. petani
b. peternak
c. pegawai
d. bakul
Wangsulan : a
20. Ing ngisor iki tembung-tembung sing ora ana
sambetane karo bidhang tetanen, yaiku... .
a. ndhaut
b. ani-ani
c. chating
d. ndhangir
Wangsulan : c
21. Tembung kramane mangan yaiku ....
a. madhang
b. dhahar
c. maem
d. nedha
Wangsulan : b
22. mt tulisan Jawa ing sisih kiwa wacane
.....
a. jaka
b. nana
c. mana
d. mata
Wangsulan : d
23. Tembung-tembung ing ngisor iki kang klebu
tembung krama yaiku ....
a. seneng
b. kangge
c. lunga
d. mangan
Wangsulan : b
24. Ing ngisor iki sing kalebu conto crita rakyat
yaiku ... .
a. Pangeran Diponegara
b. Pandhawa 5
c. Dumadine Banyuwangi
d. Anoman Obong
Wangsulan : c
25. Yen numpak pit iku sing ....
a. banter c. ngati-ati
b. ngebut d. alon
Wangsulan:c
II. Wacan ing ngisor iki wacanen kanthi premati banjur
wangsulana pitakon ing ngisore adhedhasar wacan!
Nandur Pari
Kanggo
nyukupi kabutuhan pokok pangan, para among tani padha nandur pari. Anggone
nandur ing mangsa rendheng. Ing mangsa ketiga, sawah sing bisa diileni banyu
uga bisa ditanduri pari, jenenge digadhu. Malah sawah ing sakiwa tengene
ilen-ilen saka wadhuk bisa ditanduri pari setaun kaping telu.
Nandur
pari supaya akeh wulu wetune kudu nindakake pancausaha tani, yaiku:
1. Milih bibit unggul
2. Ngolah lemah
3. Ngatur banyu
4. Ngrabuk tandur
5. Mbrastha ama
Pari
sing ditandur gabahe. Carane gabah disebar dhisik ana ing pawinihan. Yen wis
thukhul lan umur 25 utawa 30 dina banjur didhaut. Lemah sing arep ditanduri kudu
diolah sing becik. Diluku, dipaculi, lan digaru. Manawa wis dadi ler-leran,
winih sing didhaut banjur ditandur.
Menawa
wis umur rong minggu banjur dirabuk. Rabuke urea dicampur TS, pamrihe lemah mau
bisa ajeg ampuk. Suket sing sakiwa tengene diwatun resik. Pangrabuke yen wis
umur 30 dina lan yen wis umur 40 dina.
Wangsulana pitakon-pitakon ing ngisor iki adhedhasar
wacan ing dhuwur!
1. Ing mangsa apa lumrahe para among tani padha
nandur?
Wangsulan
: Mangsa
rendheng. Ing mangsa ketiga, sawah sing bisa diileni banyu uga bisa ditanduri
pari
2. Pirang dina pari disebar ing pawinihan?
Wangsulan
: 25
utawa 30 dina
3. Apa tegese
ler-leran?
Wangsulan : Sawah sing wis siap ditanduri.
4. Apa
paedahe tanduran kudu dirabuk?
Wangsulan
: Ben tandurane
padha lemu-lemu.
5. Apa tegese pancausaha tani?
Wangsulan : Lima
usaha kang kudu ditindakake para tani.
III. Isenana
ceceg-ceceg ing ngisor iki nganggo tembung kang cumawis!
1. Nandur pari ana ing ....
Wangsulan :
sawah
2. Pancausaha tani kang kaping pungkasan yaiku
....
Wangsulan : Mbrastha ama
3. Tuladha arane rabuk yaiku ....
Wangsulan
: urea,
TS
4. Lemah sing wis siap ditanduri arane ....
Wangsulan : ler-leran
5. Supaya asil parine mundhak salah sijine cara
kanthi nindakake ....
Wangsulan : pancausaha tani
6. Lumrahe para among tani nandur pari ing
mangsa ....
Wangsulan : rendheng
7. Pancausaha tani kang kaping pisan yaiku ....
Wangsulan : Milih
bibit unggul
8. Ngresiki suket sakiwa tengene tanduran
jenenge ....
Wangsulan : diwatun/matun
9. Cisedhani, IR 64, rajalele iku arane ....
Wangsulan : pari
10. Sawah kang bisa ditanduri ing mangsa ketiga
diarani ....
Wangsulan : gadhu
IV. Wangsulana
pitakon-pitakon ing ngior iki kanthi bener!
1. Tulisna tembung kramane tembung-tembung ing
ngisor iki!
a. Lima
b. Lungguh
Wangsulan : gangsal,
lenggah
2. Tulisna guru gatra lan wilangane tembang
pocung!
Wangsulan : 12u, 6a, 8i, 12a
3. Gawea ukara nganggo tembung “tani’!
Wangsulan : Kreativitas
siswa.
4. Tulisna tuladha tembung krama, lan ngoko
kang cacahe telu!
Wangsulan : Kreativitas
siswa.
5. Urutane ukara-ukara ing ngisor isih salah,
coba benerna!
Sabun-simbah-warung-mundhut-ing
Wangsulan : Simbah mundhut
sabun ing warung.
Perbaikan
Isenana
ceceg-ceceg ing ngisor iki nganggo tembung kang mathuk!
1. bsjw
tulisan Jawa ing sisih kiwa diwaca ....
Wangsulan : basa
Jawa
2. Micara karo simbahhe iku becike nganggo basa
....
Wangsulan : krama
3. Durma lan Maskumambang iku klebu jinis tembang
....
Wangsulan : macapat
4. wart
tulisan Jawa ing sisih kiwa diwaca ....
Wangsulan : wana rata
5. Tembung wasana menawa ditulis nganggo aksara
Jawa dadi ....
Wangsulan : wsn
6. Cacahing guru gatra tembang Dhandhanggula
ana ....
Wangsulan : 10 gatra
7. Buah kang klebu pala gumantung yaiku ....
Wangsulan : kates
8. Panulisan aksara Jawa tembung “baya
sanga” yaiku ....
Wangsulan : bysz
9. Tibaning swara a,i,u,e,o ing pungkasaning
tembang macapat diarani ....
Wangsulan
: guru lagu
10. Aksara Jawa kang durung oleh sandhangan
diarani aksara ....
Wangsulan : legena
0 Komentar untuk "Soal Basa Jawa SD Kelas 3/2 (KOMPETENSI 3)"